سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
فاطمه بتول ساویز

حوزه/پژوهشگر تصوف اسلامی از پیامبر اسلام(ص) به عنوان نخستین آموزگار در تاریخ نام برد که وحدت، همبستگی و ایستادن در برابر ظالم را به ما آموخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فاطمه بتول ساویز، پژوهشگر تصوف اسلامی از کشور ترکیه در وبینار سی‌ و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح‌کرد: وحدت اسلامی و همبستگی به‌ویژه حمایت از مستضعفان جهان و ایستادگی در برابر مسئله‌ای که امروز قلبمان را به درد آورده است، یعنی نسل‌کشی در فلسطین، اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان این که اولین آموزگار در تاریخ و اولین نمونه‌ای که وحدت، همبستگی و ایستادن در برابر ظالم را به ما آموخت، پیامبر اکرم (ص) است، توضیح داد: پیامبر(ص) با پیمان «حلف الفضول» در میان جوانان مکه این موضوع را به ما نشان داد.

بانوی پژوهشگر ترکیه‌ای افزود: یکی از چیزهایی که ما باید از حلف الفضول الگو بگیریم، سازماندهی است. یعنی باید این کار را به شیوه‌ای سیستماتیک، منظم و بر اساس قواعد و قوانین انجام دهیم. پیامبر اکرم (ص) این را به ما نشان داده است.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان یکی از رهبران بزرگ جهان نام برد که به بهترین شکل سیستماتیک به وحدت اسلامی پرداخته و برای ما به ارث گذاشته است و گفت: ما مسلمانان جهان باید از سیره پیامبر اکرم (ص) الگو گرفته و وحدت و همبستگی را به شیوه‌ای منظم و سیستماتیک در پیش گیریم.

ساویز ادامه داد: مسئولیت ما مسلمانان جهان این است که بدون توجه به نژاد و جغرافیا، وحدت و همبستگی را در میان خودمان ایجاد کنیم و آن را سیستماتیک و سازماندهی نماییم. در این زمینه، فکر می‌کنم که مسلمانان جهان باید امام خمینی(ره) را که به بهترین و منظم‌ترین شکل در دوران معاصر به وحدت و همبستگی پرداخته، الگو قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha